Vida Española!

19 december 2023 - Barcelona, Spanje

Spanje bereikten we al vroeg op zondagmiddag. Het sjeest lekker door over de tolweg. We vonden het ook uitzonderlijke rustig. In Nederland tref je nooit meer lege autowegen. Maar toen we bij Spaanse grens 50 euro moesten betalen voor de gereden kilometers bedachten we dat  veel mensen het ook vast te duur zouden vinden. Geen wonder dat er gratis mooie toiletten zijn langs de route😉

Eenmaal in Spanje tankten we voor 1.67-per liter,  dus dat was weer een meevaller.

Het goedkopere Spaanse leven is begonnen. We hadden een mini appartement in Empuriabrava. Ongeveer drie kwartier over de grens. Er stond al een Frans mannetje op ons te wachten. Zijn grootste trots was de televisie die hij helemaal uit ging leggen. Voor on was belangrijker  dat het pal aan zee was. Voor 1 nacht prima. Al zou Aiso vast gelijk rechtsomkeert gemaakt hebben. Alles klein en wat aftands.

Wij gingen wandelen langs het strand, en vonden terras in de zon om onze eerste tapas en wijntjes te drinken. Helemaal blij dat we hier al aangekomen waren. Nog ruim 1100 km te gaan....

Barcelona stond nog op Emmeline haar lijstje, dus zochten we betaalbare plek met parkeerruimte en het liefst in het centrum. Beetje onmogelijke opgave, want parkeren centrum is vaak al 35 euro per dag. We waren dus in ons nopjes met hotel met gratis parkeren en op loopafstand centrum voor 66 euro. Er stond wel bij- adults only....

Aangekomen bleek Emmeline gelijk te krijgen. Het was een echt "love" hotel. De toeristen deden ze er bij op een aparte afdeling. We werden door een meneer naar onze parkeerplek gebracht langs zwarte gordijnen. Beneden was er een gedeelte waar de auto's stonden met zwarte doekjes over de kentekenplaten. Voor een maandagmiddag zelfs een flink aantal. We kregen begeleiding tot de lift, en de kamer was super. Wel veel  spiegels, bad, sfeerverlichting (uitzonderlijk in Spanje- alles is altijd helverlicht)en heerlijke bedden. De spiegels kon je in alle standen bewegen, de wanden donker, ramen geblindeerd. Wij gingen echter de stad in, en moesten er om lachen. Voor een nachtje een bijzondere ervaring. Auto in ieder geval erg veilig met die meneer die er op past.

We wandelden naar Sagra Familia, doorkruisten buurt van Rambles. Bezochten vegetarisch restaurant en zaten lekker op terras met life music in avond. Overdag rond 15 gr. Voor ons al een zomers gevoel.

Ik zit nu aan ontbijtje, straks rijden we naar Valencia. Ongeveer 3 en half uur rijden.

Langzamerhand komen we dichterbij zuid Spanje.