Eerste reisdag via Duitsland naar Frankrijk

16 december 2023 - Dijon, Frankrijk

We zijn gearriveerd in Dijon!

Emmeline staat te koken in onze mini keuken. We waren hier om half 5. Hebben lukraak een appartementje gereserveerd onderweg. Blijkt in een bejaardenresidence te zijn. Vast een soort bijverdienste. Maar voor ons een luxe verblijf. Auto onder de grond in garage. Bij aankomst was ik gewoon met iemand anders meegereden naar binnen, terwijl Emmeline eruit was gesprongen op zoek naar receptie. Was natuurlijk verkeerde volgorde. Stond ik daar onder de grond, en kon niet zomaar wegkomen omdat ik geen sleutel had. Vermoeid en met lichte paniek. Maar gelukkig kon ik wegglippen toen iemand anders binnen kwam rijden.

Was erg blij met alle boodschappen die ik ook nog in auto had meegenomen. Zo hoefden we niet gelijk op zoek naar winkels of restaurants. Was toch wel lange reisdag. Vanmorgen om 7 uur vertrokken in het pikkedonker. Op weg naar een stationnetje aan buitenkant van Keulen. Gewoon zomaar van internet geplukt. Binnen anderhalf uur was ik daar, en kwam Emmeline al snel bepakt met rugzak aanzetten.  Is toch altijd weer bijzonder om elkaar gewoon op een totaal onbekende afgesproken plek te zien.  Ze hadden er zelfs een wc, dus komt op ons lijstje van goede afspreekplekken.

We reden al pratend door Duitsland en Luxemburg- en misten af en toe een afslag...

Verder heel vlotte reis door mooie landschappen. Een lunchstop in Frans café. Daar bleek het aanbod niet uit te blinken in vegetarische en veganistische menu's. Vandaar dus maar zelf koken in appartementje.

Straks nog even rondje binnenstad- daar zitten we 900 meter vanaf. Morgen weer rond 7 uur verder....